![]() |
|
|||||||
| Dagböcker Journalerna under rubriken 'Dagböcker' ska vara träningsbaserade, men övrigt innehåll är också tillåtet. Detta gäller både text, bilder och video. Inlägg i detta forum räknas inte till ditt totala antal inlägg. |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Har en hemtrevlig fru
Reg.datum: okt 2005
|
Hej hopp alla nya och gamla vänner
Tänker inte skriva om min bakgrund just nu, utan ta det lite senare. Är en aktiv människa som gillar att testa olika saker. Jag sysslar mest med marathon och styrekträning, men då och då tävlar jag lite i judo och boxning. Har stått på scen och spänt lite muskler också Fakta 166 cm 32 år Gift med Mini Åsa (snart medlem) Har en dotter (Liza) på 4 år Har en egen boxningsklubb Jobbat som PT och kostrågivare i ca fem år nu Lite meriter: Georg Hällstorp Boxning: 71kg (69 kg) 1:a Sydsvenska Mästerskapen 1:a Bronco Cup 1:a Ny-Sm (även utsedd till bästa boxare) 2:a Sydsvenska M 2:a Landskrona Box open 2:a Bronco Cup 2:a Mattias Minnes Cup 3:a Gothenburg ABC Open Har vunnit över två killar, som har tagit SM-silver. Har vunnit över Norge tvåan. Rankad som bäst femma i Sverige. Har tävlat i lätt tungvikt 81kg, trots att det inte är min viktklass. Utan tränare eller coach (det är ju min egen klubb). Judo: 1:a Hallands Träffen 1:a Hallands Mästerskap 1:a Syd Cup 1:a Väst Cup 1:a Gulor Cup (både viktklass och overall) 2:a Hallands Mästerskap 2:a Syd cup 2:a Väst cup 3:a Väst cup 2:a Fästningsträffen 3:a Svenska Judocupen Bodybuildning : 1:a Vårpokalen 1:a Decembercupen 2:a Anderzen Grand prix 3:a Decembercupen 3:a Luciapokalen Löpning: 1:a Bromölla marathon 1:a Landskrona marathon 2:a Göteborgs marathon 1:a Öxabäcksloppet 2:a Hallandsloppet 2:a Varbersloppet 2:a Friskusloppet 1:a, 2:a och 3:a i Halland i Stockholm Marathon. Sprungit över 11 Maror (4,2 mil) och tre halvmaror (2,1 mil) Har även sprungit i 24-timmarsloppet då jag sprang över 16,5 mil (Nordiska Mästerskapen). Deltagit i Starkaste Mantävlingar (minst och lättast på långa vägar), kom dock inte sist nån av gångerna ;-) Säkert missat en massa, men lite blev det allt. Mest stolt över mina meriter är att jag gör det utan någon som hjälper mig, utan är min egen tränare och rådgivare. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Har en hemtrevlig fru
|
Här lite av mina framtidsplaner, som jag hoppas kommer att förverkligas, men mycket måste skötas bra.
Sedan måste man ha lite tur och en god ekonomi 2006 Paris Marathon Vårpokalen Stockholm Marathon 24 - timmarloppet Östergarn Marthon Eventuellt också ett par judo och boxningstävlingar i mån av tid |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Har en hemtrevlig fru
|
Detta har hänt under året som gått.
Paris Marathon 4,2 mil Blev bland de 5 bästa svenskarna (trots skador). Vårpokalen Vann i 70 kg:s klassen Stockholm Marathon Showade mig igenom loppet (armhävningar,situps). Men var näst bäst i Halland. Portens Grand Prix 11 juni Biceps Battle Kom 2:a (showade lite) 24-timmarsloppet i trollhättan Kom tia i Nordiska mästerskapen och blande 5 bästa svenskarna 16 mil kom han trots att han var skadad. De räknade fel (varvräkning), så på pappret blev det tyvärr fel. Östergarn marathon Gjorde ett bra lopp trots skador, men fick magproblem och blev sittande på toa över 10 min. Hamnade på förstasidan på Gotlands största tidning Landskrona marthon Tog det lungt, men vann klart i min grupp. Göteborgs marathon Kom 1:a trots kraftig övervikt (blivit för fet) Har gjort 5 maror totalt i år och ett 24 -timmarslopp. Skador och lite annat smått och gått har bromsat ner min träning rejält. Men skall ta tag i det och börja min hårdträning i slutet på året. Då är det stora målet att springa marthon under 2.45 h. Mitt pers är 2.49 h och på träning har jag sprungit (många ggr) på ca 2.47 h. Om allt går som det skall (vilket det aldrig gör) så skall jag påbörja boxningsträning, för kommande turneringar. Har sparrat lite med några från landslaget och jag har håll jämmna steg, så jag är verkligen sugen på att ge det ett försök. Men det krävs mycket tid och hård träning. Inte lätt när man jobbar röven av sig och har familj. Vi få se. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Har en hemtrevlig fru
|
Nu hjälper jag frugan, så jag har inte tid med mig själv.
Hon har ju sprungit två marathonlopp nu under hennes deff inför SM, vilket var del av våra mål. 1: och 2:a är inte illa pinkat Nu gäller bara SM, men det är tufft när inte tiden räcker till. Upp tidigt och hemma sent, hinner nästan aldrig träffa övriga familjen Men nu är det bara vätsketömmning kvar (börjar på måndag), sedan hoppas vi att vi är redo att stå på scen. Just nu håller hon lite extra vatten på grund av lingonveckan, men den är snart över Vi hoppas hon kan slå sin gammla form, då är vi nöjda
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Har en hemtrevlig fru
|
Hej hopp Kalle ...
Jobbat två timmar nu (japp det finns de som gillar att träna tidigt), så tänkte jag göra min tradtionella morgonlöpning. Det blir ca 15 km i lugn takt, för att sedan börja jobba igen. Frugan ben i morse |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
ja då var det nytt forum igen
Kul och se er här.... Kämpa på nu, inte mycket tid kvar , Ge Åsa lite peppning från mig nu me..... snart ses vi
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
Kul att se dig här också! Ytterligare en anledning att komma hit igen och smygkolla på andras träning....
Inspirerande att få lite bilder av Åsas form när man själv är förkyld och har träningsförbud. Något att satsa på när hälsan är i ordning igen! Hoppas det går jättebra för henne på SM! Ska heja så gott jag kan trots mitt halsont! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
Imponerande meritlista.
Får publiken se lika mycket bilder som på Exhale kommer Fever att uppta en heeeel del lagringsutrymme för siten. Men en hel del bilder var faktiskt dessutom lustigt underhållande bilder. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reggae Member
|
har åsa planer på decembercupen med?
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Har en hemtrevlig fru
|
Citat:
Vi längtar tills vi kan ha matdueller (tävling vem som gör bäst maträtt), ut och plocka svamp, busa med Liza, ha mysiga temahelger ( kines mat, kläder, film mm). Men snart så Vi längtar till våra marathonäventyr, så får vi ju ut och resa med hela familjen Kolla bara Tess 36 000 löpare och fler lär det bli nästa år då det är 30 års firande
|
|
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Mini Deff! | myggaan | Deff och fettminskning | 12 | 2008-05-29 20:42 |
| Året som gått med Fever och Mini Åsa -07 | FEVER | Bilder från Tävlingar och Events | 45 | 2008-05-02 22:04 |
| Mini-Muscleman!! | Jerka | Bodybuilding | 1 | 2008-02-16 08:23 |
| Året som gått med Fever och Mini Åsa -06 | FEVER | Bilder från Tävlingar och Events | 83 | 2007-01-07 23:54 |
| Året som gått med Fever och Mini Åsa | FEVER | Bilder från Tävlingar och Events | 78 | 2006-01-24 13:08 |