Visa fullständig version : Snabb men ändå komplicerad bröst fråga
Jag satt och funderade lite på hur jag ska kunna köra nedre delen av brösten utan vikter och redskap. Möjligt eller inte? Hittar ingen övning.
Skulle vara kul om någon har ett tips. Kan inte ens göra dips. =/
Tommy Ivarsson
2010-02-17, 13:33
Jag satt och funderade lite på hur jag ska kunna köra nedre delen av brösten utan vikter och redskap. Möjligt eller inte? Hittar ingen övning.
Skulle vara kul om någon har ett tips. Kan inte ens göra dips. =/
Armhävningar!
Men nu menar jag mer en isoleringsövning för nedre delen. Inte mittenpartiet så att säga. Hur skulle man kunna isolera den nedre delen bra med armhävningar har du tänk. Skriv gärna din teknik.
Men nu menar jag mer en isoleringsövning för nedre delen. Inte mittenpartiet så att säga. Hur skulle man kunna isolera den nedre delen bra med armhävningar har du tänk. Skriv gärna din teknik.
placera händerna längre ner mot magen istället för i axelhöjd
Brukar göra det. Men funderar på om det går utan pullovers och lutande bänkpress :(
va ? Jag svarade ju på din fråga om hur du skulle göra armhävningar. Frågan är dock varför du ens vill försöka "isolera" nedre delen.
Dåligt utveckling i brösten. Ska kolla om jag kör riktigt långt bak med armarna. Fick lite kontakt ibörjan men dålig utveckling.
filosofin att köra utan vikter och redskap men ändå isoleringsövningar går inte ihop för mig?
filosofin att köra utan vikter och redskap men ändå isoleringsövningar går inte ihop för mig?
Nej inte för mig heller. Körde med armarna riktigt mycket bak när jag tränade lite hemma. Funkade inte alls.
Anton Johansson
2010-02-17, 22:42
Nej inte för mig heller. Körde med armarna riktigt mycket bak när jag tränade lite hemma. Funkade inte alls.
Varför säger du emot dig själv?
Varför ska du isolera muskeln/fiberstråket om du inte ens tror på det?
Gör det inte svårare för dig själv för du verkar inte så förbannat insatt att du verkligen behöver fokusera din bröstträning på det nedre fiberstråket.
otursmannen
2010-02-17, 23:01
Ta absolut inte illa upp nu ! bara en tanke, kan det vara så att du har "extra" mycket fett vid nedre delen av bröstet ?
Det kan ju vara Gynekomasti" (nu ska vi inte gå så allvarligt på saken där)
/ att man tror man har extra mycket fett där .
haha
Huruvida en övning "fungerar" vet man inte efter ett pass. Det tar månader att se resultat.
haha
Huruvida en övning "fungerar" vet man inte efter ett pass. Det tar månader att se resultat.Nej nej jag ska tävla tränat 2 månader nu :D
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.