handdator

Visa fullständig version : Coleman och Cutler

Glenn K
2005-11-09, 22:44
Har kikat lite på deras träningsvideos nu och har gjort två viktiga (!) reflektioner.

För det första är dom klenare än jag trodde. Visst, Coleman knäböjer med 360 kg. :worship: men jag trodde t.ex. dom reppade på mer än 185 kg. i bänk. Dom är ju "The best of The best" liksom!! Finns väl en och annan lirare på gymmen häromkring som hostar upp samma vikter antar jag.

Det andra jag har tänkt på är att dom sällan tar ut sig till failure i seten. Har dom alltid tränat så eller är det bara för att dom inte behöver kämpa så hårt när massan redan sitter på plats? Tänkte att det kanske bara är smågymmare som jag själv som fått för sig att varje set bör sluta med att man inte kan rubba vikten längre. :ermm:

Någon som vet, tänkt likadant eller helt tvärt emot??

Andreas Guiance
2005-11-09, 23:06
Hehe ok om någon vill kalla Cutler klen (jag själv skulle givetvis inte sträcka mig så långt;))...men att Ronnie I-do-800lbs-deadlifts-for-reps-right-before-Mr.O skulle va klen...då vill jag gärna att du visar mig någon som är stark:D

För övrigt ska de inte vara "The best of the best" på att lyfta så tunga vikter som möjligt, utan på att ha så bra fysiker som möjligt - en viss skillnad där. Även om Ronnie är en habil powerlifter:emo-thumb

Andreas Guiance
2005-11-09, 23:08
Vad gäller träning till failure eller inte så finns en hel del diskussion om det ämnet här:

http://forum.body.se/showthread.php?t=83

Alex Thunholm
2005-11-10, 00:42
är ju skillnad på styrka i att röra vikten o röra på den med exakt rätt muskel och kontakt. för övrigt så anser jag o många att köra till totalt failure i slutändan kommer enbart leda till överträning o andra tråkigheter. bättre ha ett system o köra på successivt.

Glenn K
2005-11-10, 06:15
Hehe ok om någon vill kalla Cutler klen (jag själv skulle givetvis inte sträcka mig så långt;))...men att Ronnie I-do-800lbs-deadlifts-for-reps-right-before-Mr.O skulle va klen...då vill jag gärna att du visar mig någon som är stark:D

För övrigt ska de inte vara "The best of the best" på att lyfta så tunga vikter som möjligt, utan på att ha så bra fysiker som möjligt - en viss skillnad där. Även om Ronnie är en habil powerlifter:emo-thumb

Inte klen i relation till de flesta andra, klenare än jag trodde. Jag hade fått för mig att dom skulle reppa på bortåt 230 i bänk med de monsterfysiker dom har skaffat sig. Det är ju svårt att få större muskler utan att bli starkare. Visst körde åtminstone Cutler väldigt strikt och koncentrerat, men ändå.

För övrigt verkar Coleman lite...öööh, lustig!! :confused:

Alex Thunholm
2005-11-10, 07:23
Inte klen i relation till de flesta andra, klenare än jag trodde. Jag hade fått för mig att dom skulle reppa på bortåt 230 i bänk med de monsterfysiker dom har skaffat sig. Det är ju svårt att få större muskler utan att bli starkare. Visst körde åtminstone Cutler väldigt strikt och koncentrerat, men ändå.

cutler är klen ja och kör mesvikter hans massa är nog mer skapt än byggd.
coleman dock pressar 100% med bröst o på känsla då blir vikten så. sen kör han på 220 en femma i sin film sist. men som sagt igen med muskeln inte med allt som kan kopplas in ;)

Hiiiman
2005-11-10, 07:31

Nej... cålman har en skön och upplyftande personlighet..

(för att förhindra gnäll om huruvida jag känner kålman så säger jag, Utäfter vad jag har sett på filmer osv..)

Ellirc
2005-11-10, 11:15
Culter kör ju jävligt slarvigt (precis som Coleman). Skulle en annan slänga med vikterna som han gör så skulle man säkert kunna lägga på en tio kilo till på de flesta övningar. Men men, det verkar ju uppenbarligen som att den tekniken funkar också :emo-thumb

stefanh
2005-11-14, 21:33
de flesta (vad jag sett) bygger ju bara upp seten i alla övningar till ett max-set, men i förhållande till massa och vikt så finns de ingen byggare som tar Johnnie jackson, han är väl och nosar på colemans vikter och väger 20 pannor mindre

Dr_Stein
2005-11-14, 22:36
Det finns ju andra övningar än bänkpress. 800 lbs i marklyft strax innan mr olympia är ganska imponerade. Dessutom verkar han inte använda benen särskilt mkt, ser mer ut som raka marklyft :) Och djupa knäböj med stocken framför halsen på dom vikter han kör är:worship:

stefanh
2005-11-14, 22:53
ja absolut, minns inte att jag ens tog upp bänkpressen dock =) meeen, i förhållande till vikt som sagt, självklart e colemans vikter imponerande, och inte vet jag om man kan säga att de finns en enda byggare som e direkt svag, de var väl någon här som menade att cutler e svag t.e.x, de har jag svårt att hålla med om, men ok att med alla dessa muskler kanske man kan tycka att de borde vara starkare möjligtivs

Per Grunditz
2005-11-15, 06:11
Vet folk som utnämner Ronnie till världens starkaste man över huvudtaget.. Om du tänker att Magnus Samuelsson, före detta världens starkaste man, bänkar drygt 270, och coleman kör 3 rep på 230 kanske du fårstår vidden av det de lyfter? Visst bänkar folk numer över 400 kilo, men hallå, kom igen nu? (dubbel?) segeldukströja och diverse skumma regler..

Sen snackar sig bodybuilders nuförtiden blåa om hur viktigt det är med kontakt och därmed sänker vikterna ett par snäpp, så det är heller inga maxlyft du ser i videorna..

Ronnie är kung.. Nånting jag dock märkt är han han inte sluddrade (så mycket) för 3-4 år sen, och var t o m en stor personlighet i mina ögon, medans han nu verkar ha problem med att prata överhuvudtaget.. Your home has.. Your home has just.. been invaded..like.. like a rat..smoke crack... Jay Cutler smokes crack..

stefanh
2005-11-15, 10:15
När sa jag att ronnie e svag ?

Per Grunditz
2005-11-15, 10:47
När sa jag att ronnie e svag ?

Citerade inte dig.

stefanh
2005-11-15, 10:58
ok, då hade jag fel då, sorry

Glenn K
2005-11-15, 12:16
Även om man väger in alla faktorer (vilket jag räknar med att alla vana gymtränande gör) som kontakt, strikt utförande, nära tävling, inga styrkelyftare o.s.v. tycker jag att dom borde lyfta lite mer. That's my opinion!! :bb2:

Boven
2005-11-15, 13:06
Även om man väger in alla faktorer (vilket jag räknar med att alla vana gymtränande gör) som kontakt, strikt utförande, nära tävling, inga styrkelyftare o.s.v. tycker jag att dom borde lyfta lite mer. That's my opinion!! :bb2:

Baserat på vad? Om du lägger till alla dessa faktorer på de gymkillar du sett eller hört så skulle de nog inte vara så starka.

mvh Boven

Toljanen
2005-11-15, 13:23

Dom är kroppsbyggare och vilken vikt som finns på stången betyder 0 när dom står på scenen. Att göra en femma på drygt 220 kg i bänken utan teknik anser inte jag vara dåligt, likaså 2 reps på 363 kg i mark 5 veckot innan Mr O.

Glenn K
2005-11-15, 15:43
Baserat på vad? Om du lägger till alla dessa faktorer på de gymkillar du sett eller hört så skulle de nog inte vara så starka.

mvh Boven

Baserat på den enorma volym dom har jämfört med många andra som inte ligger allt för långt efter i styrka. Och NEJ, jag är inte en av dom som är i närheten om någon tänkte fråga.

Otle
2005-11-15, 16:12
Ehh ?? 12 reps på 90 kg hantlar under pågående deff är inte särskilt starkt ? axelpressa 75 kg hantlar och benpress på ett ton är inte imponerande? skullle vilja se nån i Sveriges gym göra det....

Glenn K
2005-11-15, 16:26
Ehh ?? 12 reps på 90 kg hantlar under pågående deff är inte särskilt starkt ? axelpressa 75 kg hantlar och benpress på ett ton är inte imponerande? skullle vilja se nån i Sveriges gym göra det....

"inte särskilt starkt"??
Det är verkligen inte vad jag menar och det har jag försökt klargöra flera gånger. Den relativa styrkan jämfört med andra är självklart jättehög.
Men dom där benpressarna på strax över 1000 kg var väl iofs inte dom djupaste jag har sett. Då var det mer imponerande med knäböjen.

Otle
2005-11-15, 16:47
"Den relativa styrkan jämfört med andra är självklart jättehög"...var det inte det du sa att den inte var tidigare? "
(Baserat på den enorma volym dom har jämfört med många andra som inte ligger allt för långt efter i styrka)
bara nyfiken...vilka vikter trodde du coleman skulle köra med i sin video?

Kan dock hålla med att cutler inte kör med dom tyngsta vikterna

Jacksatan
2005-11-15, 16:53
Oftast är de där grejerna inspelade rätt tätt inpå tävling vilket gör att de varken kan eller vill köra så tungt.

Glenn K
2005-11-15, 17:15
"Den relativa styrkan jämfört med andra är självklart jättehög"...var det inte det du sa att den inte var tidigare? "
(Baserat på den enorma volym dom har jämfört med många andra som inte ligger allt för långt efter i styrka)
bara nyfiken...vilka vikter trodde du coleman skulle köra med i sin video?

Kan dock hålla med att cutler inte kör med dom tyngsta vikterna

Nej jag menar att jag inte kallar dom klena, ej starka eller veklingar. Självklart är båda två satans starka (även om det finns andra byggare i närheten). Dock inte så starka som jag trodde. Coleman har ju hyllats för sin styrka som har förklarats med hans styrkelyftarbakgrund och därför trodde jag han skulle vara närmare rekordvikter i just styrkelyft.

Tittade mer på Cutler nu när han körde tricpes och frustade på 120 kg i smala bänkpressar. Tycker det är lite konstigt.

Cutler ser förresten ut som den unga versionen av Mr. Incredible i filmen superhjältarna. :p

Per Grunditz
2005-11-15, 19:41
styrkelyftare och strongmen behöver inte deffa, vilket tar ner styrkan ett tag om året, och de kan oavbrutet koncentrera sig på att bygga styrka.

AndreasP
2005-11-15, 20:42
[QUOTE=Tittade mer på Cutler nu när han körde tricpes och frustade på 120 kg i smala bänkpressar. Tycker det är lite konstigt.

Testa själv att lyfta tungt i slutet på en diet med ca 100-150 g kolhydrater i kroppen. Brukar köra på 140 kg i lutande bänkpress i smithen offseason
men i slutet på min förra tävlingsdiet var jag nere på 80 kg :o i den övningen.

Martin Ottesen
2005-11-17, 09:52
Nej jag menar att jag inte kallar dom klena, ej starka eller veklingar. Självklart är båda två satans starka (även om det finns andra byggare i närheten). Dock inte så starka som jag trodde. Coleman har ju hyllats för sin styrka som har förklarats med hans styrkelyftarbakgrund och därför trodde jag han skulle vara närmare rekordvikter i just styrkelyft.

Tittade mer på Cutler nu när han körde tricpes och frustade på 120 kg i smala bänkpressar. Tycker det är lite konstigt.

Cutler ser förresten ut som den unga versionen av Mr. Incredible i filmen superhjältarna. :p

Ronnie är start, tycker inte det råder nån tvekan om det. Sen handlar det ju om smartness också. Ta Dorian Yates och Alex Fedorov och jämför de med Ronnie. Båda dessa byggare har slitit av muskler vilket pajjade deras symmetri, inte vidare smart som byggare. Sen att Dorian lyckades vinna Mr.O även efter detta säger mer om domarna än något annat.

När det gäller Cutler så håller han med dig när du säger att han inte kör speciellt tungt, citat från senaste Battle For the Olympia: "I don't train heavy enough but I'm number to in the world, baby!"

Headhunter
2008-03-05, 16:05

coleman är ju kung;) p dels så reppar han på 220:smile-tb:

Gurra^^
2008-03-05, 16:21
Skön bum Headhunter! Helt missat denna tråd :)

Timme
2008-03-05, 17:33

Det är bill Kazmaier som ser ut som Mr. Incredible :P

smocke
2008-03-05, 21:26
Aldrig sett cutler lyfta nåt snortungt.. men han fixar frissan ofta i alla fall =)

stefanh
2008-03-06, 10:57
Så Cutler är svag ? Tunga vikter utan failure med många reps det är ju skitsvagt alltså, fy fan, helt kriminellt

smocke
2008-03-06, 10:59
Aldrig sagt att han är svag har jag det?

Jag sa (JAG HAR ALDRIG SETT HONOM LYFTA NÅT SNORTUNGT)...

stefanh
2008-03-06, 11:14
Aldrig sagt att du sa det heller

Headhunter
2008-03-06, 11:49
:innocent:Skön bum Headhunter! Helt missat denna tråd :)

jns
2008-03-06, 11:53
Vet folk som utnämner Ronnie till världens starkaste man över huvudtaget.. Om du tänker att Magnus Samuelsson, före detta världens starkaste man, bänkar drygt 270, och coleman kör 3 rep på 230 kanske du fårstår vidden av det de lyfter? Visst bänkar folk numer över 400 kilo, men hallå, kom igen nu? (dubbel?) segeldukströja och diverse skumma regler..

Sen snackar sig bodybuilders nuförtiden blåa om hur viktigt det är med kontakt och därmed sänker vikterna ett par snäpp, så det är heller inga maxlyft du ser i videorna..

Ronnie är kung.. Nånting jag dock märkt är han han inte sluddrade (så mycket) för 3-4 år sen, och var t o m en stor personlighet i mina ögon, medans han nu verkar ha problem med att prata överhuvudtaget.. Your home has.. Your home has just.. been invaded..like.. like a rat..smoke crack... Jay Cutler smokes crack..

En del beror väl på att han är anfådd ganska ofta i sin video. En del beror säkert på något annat.

Gabonviper
2008-03-06, 11:53
Cutler är väl svag om man utgår från hans träningsfilmer?

Headhunter
2008-03-06, 11:57

svag? jag vill se dig ligga o pressa med hans vikter m visst sen är han inte lika stark som coleman men vem fan är de, gud la all styrka i den mannen haha

Headhunter
2008-03-06, 11:59
sen så kanske han satsar på kvalite, kolla på freeman han använder "bebis"vikter i battle of olympia serien, muskel KOOONTAKT är ordet

smocke
2008-03-06, 12:23
Han borde nog ha kört tyngre tyckte freeman var mindre jämfört med vad han har varit!!

I senaste tävlingen!....

Jo colemans tal är totalt sluddrigt likadant med levrone i hans första film då talade han snabbt och flytande sen i hans andra film då han är bra mycket större talar han som en retard som coleman gör...

Kanske alla vitaminer som gör dom så lr alla grönsaker!!

PatArnold
2008-03-06, 12:24
Det är mycket snack om att Coleman och Cutler i förhållande till sin vikt borde lyfta mer.
Men bodybuilding är ingen styrkelyft sport utan en sport där man ska bygga en så stor och symmetrisk fysik som möjligt.
Sen har inte storlek på musklerna nåt med styrkan att göra när man tittar utanför teorin.
Det finns killar som är spinkiga som lyfter mer vikter än dom större killarna på mitt gym.
Jag tror att det är genetiskt vad man får, vissa har lätt att bygga muskler men kanske inte är särskilt starka.
Sen finns det andra som är starka men har svårt att få muskler som representerar dom tunga vikterna dom lyfter

Gabonviper
2008-03-06, 16:22
svag? jag vill se dig ligga o pressa med hans vikter m visst sen är han inte lika stark som coleman men vem fan är de, gud la all styrka i den mannen haha

Hmm om han kör som han gör i hans träningsfilmer så anser jag han svag då jag själv kör tyngre i alla övningar och är bra mycket mindre än han haha.

Oggelit0
2008-03-06, 17:15
Hmm om han kör som han gör i hans träningsfilmer så anser jag han svag då jag själv kör tyngre i alla övningar och är bra mycket mindre än han haha.

okej och det tror vi på

Dennis Johansson
2008-03-06, 17:53

Okej, då kan du väl filma dina Axelpressar med 75 kg i varje hantel samt marken på 360 kg ? :)

arne_fan
2008-03-06, 18:42
Dem tunga vikterna de kör på krävs enorm koncentration och de kör verkligen tills det tar stopp oftast.
Men det sista repetitionen kan bli ostrikt och medföra skada, därför ser du att dem inte kastar med vikten.

smocke
2008-03-06, 18:53
Han menade cutler ej coleman läs innan ni svarar!

Johannes-S
2008-03-06, 19:10
läs innan ni svarar!

Det kom ju från rätt person :doh:

smocke
2008-03-06, 19:39
Eh? var fick du luft ifrån????

moosecan
2008-03-06, 19:59
Han borde nog ha kört tyngre tyckte freeman var mindre jämfört med vad han har varit!!

I senaste tävlingen!....

Jo colemans tal är totalt sluddrigt likadant med levrone i hans första film då talade han snabbt och flytande sen i hans andra film då han är bra mycket större talar han som en retard som coleman gör...

Kanske alla vitaminer som gör dom så lr alla grönsaker!!

ja men dem behöver inte gå i för små tshirts iaf för att synas

faogel
2008-03-06, 20:21

Precis som att alla proffs som kör efter Milos principer med en massa giantset är lika svaga. För de använder ju inga vidare vikter? Men de är endå den yppersta eliten inom BB? Men det är klart, du kanske ska läxa upp Milos, säg åt han att tung träning är det som gäller!! Att han inte förstått det, han som varit i branschen så länge..

faogel
2008-03-06, 20:22
ja men dem behöver inte gå i för små tshirts iaf för att synas

+100 på den! :laugh: