handdator

Visa fullständig version : Kan någon kontrollera detta schema?

kakansson
2009-03-12, 20:25
Hej, jag undrar om någon expert skulle kunna kolla igenom mitt shema och se om det är bra.

Måndag biceps, triceps,underarmar
tisdag: Bröst
onsdag: kondition
torsdag: Axlar
Fredag: bröst, mage
lördag:ben
söndag: rygg

Jag kör typ 6-8 reps och 4-5 set på varje övning. och jag har cika 4 övningar på alla muskler.

är detta ett bra shema?
har jag fyllt det för mycket?
har ni tips på några muskler jag kan slå ihop och köra på samma dag för att få en vilodag?

Tacksam för svar

Emil Lundberg
2009-03-12, 20:26
triceps före bröst kanske inte vore någon bra idé då de flesta bröst övningar använder man triceps i.

David Näslund
2009-03-12, 20:32
Vart är vilan?
Bröst två gånger?

Såhär skulle nog ja ha gjort men det finns många varianter
på scheman.

Måndag: Ben & mage
Tisdag: Bröst & triceps
Onsdag: Vila
Torsdag: Rygg & biceps
Fredag: Kondition
Lördag: Axlar & underarmar
Söndag: Vila

kakansson
2009-03-12, 20:38
Jo det ser faktist bra ut, men jag har testat bröst och triceps på samma dag men det blev inte bra. för när jag var klar med bröst var jag alldelles för trött för triceps och det gick inget bra ?

Emil Lundberg
2009-03-12, 20:44
Jo det ser faktist bra ut, men jag har testat bröst och triceps på samma dag men det blev inte bra. för när jag var klar med bröst var jag alldelles för trött för triceps och det gick inget bra ?

kör du dom samma dag så slipper du köra så mycket triceps för dom får rätt mkt stryk i bröstträningen... men sen kanske man tycker det är riktigt roligt med triceps och då är de kanske inte någon lysande idé:P

gud
2009-03-12, 20:49
fytta brösten till måndag så får dom lite längre vila...

kakansson
2009-03-12, 21:01
Måndag: Ben & mage
Tisdag: Bröst & triceps
Onsdag: Vila
Torsdag: Rygg & biceps
Fredag: Kondition
Lördag: Axlar & underarmar

asså jag tyckte om det shemat, men kanske något mer på onsdagen? :P

jo det där med triceps låter ju som det stämmer :P, OH NEJ jag tycker bara triceps är jobbit :P

Emil Lundberg
2009-03-12, 21:59
om du inte gillar triceps så har du ju hittat något som verkligen passar dig!

WandeKimaro
2009-03-12, 22:20
Jag är verkligen ingen expert, men ja skulle säga, kör på schemat ett tag och se hur det funkar, vi alla är olika, olika saker fungerar på olika människor.. ja tror ingen på Body Forum kör på exakt samma sätt eller med samma upplägg som någon annan. Man kan fråga alla möjliga om tips, men i slut ändan handlar det om vad din kropp svarar på. Bestäm dig för något, prova det och om det funkar och du växer och blir starkare så kör på, annars byt.

:)

kakansson
2009-03-12, 22:35
hehe, jo det är sant. Jag börjar med det nya schemat från måndag så får vi se hur det känns. :D, men tack för alla seriösa svar. inte van vid sånna kan jag säga er :D

Allan
2009-03-12, 22:40
är detta ett bra shema?
har jag fyllt det för mycket?
har ni tips på några muskler jag kan slå ihop och köra på samma dag för att få en vilodag?

Tacksam för svar

Bra för vem? Hur länge har du tränat? Jag tror knappast att du behöver köra 6-split. Men du hade kunnat köra:

Må: Bröst/rygg
Ti: Vila
Ons: Biceps och triceps
Tors: Framsida och baksida lår
Fredag: Vila
Lördag: Axlar, vader och mage.

Alternativt:

Må: Framsida lår& mage
Ti: bröst, axlar och triceps
Ons: Vila
Tors: Baksida lår/höftdominanta
övningar
Fre:Vila
Lö: Rygg, baksida axlar och biceps.
Sö: Vila

http://www.bartoll.com/images/stories/articles/2007/body_2007-11.pdf

makå
2009-03-13, 15:02
MÅN: RYGG,BICEPS

TIS:BRÖST,TRICEPS

ONS:VILA

TORS:BEN,AXLAR

FRE:BRÖST,TRICEPS

LÖR:VILA

SÖN:VILA

magen lägger jag in mellan nån av de passerna.