handdator

Visa fullständig version : Hardcore Gym i Örebro?

samme-
2007-08-14, 22:56
Tja!
Flyttar ner till Örebro om 1 vecka för att studera vidare där på universitetet så jag undrar lite om vilka gym det är som gäller där nere :)
Bor i Gävle nu där jag tränar på Gävle Kraftsports Klubb samt Workout Center ibland. Tack på förhand!

olle
2007-08-14, 23:52
http://www.orebrokk.org/

Johannes Eshak
2007-08-15, 06:34
för mycket folk på ökk, får aaaaalltid vänta på maskin eller bänk/hantlar.
www.oksf.se
eller så har universitetet ett eget bra gym.

samme-
2007-08-15, 21:58
tackar för tipsen ses där! :)

zittam
2007-08-15, 23:12
Kom med mig till OKSF ^^ Skön kampsport har vi också! :D ;D

Jompa
2007-08-18, 00:52
ÖKK såklart! :emo-thumb

smocke
2007-08-19, 11:37
i3 är bra... ökk suger

Arcanon
2007-08-20, 17:02
www.oksf.se (också känt som I3, efter gamla regementet) är det som rekomenderas här.

Fria vikter upp til 55kg (kanske 60kg tom), 4 justerbara bänkar för de fria vikterna, 3 bänkpressar, 2 cablecross.

Stort urval av andra maskiner, och Hammerstrenght-maskiner på hela övervåningen.

ÖKK (Örebro Kraftsportklubb) har för mycket folk, speciellt eftermiddagar.
Universitets gym = Vet jag ingenting om.

(Annars har du modegymmen, nJoy, Sportcenter etc som kostar skjortan och som kräver dresscode.. (haha skämt och sido)

Johannes Eshak
2007-08-20, 18:00
www.oksf.se (också känt som I3, efter gamla regementet) är det som rekomenderas här.

Fria vikter upp til 55kg (kanske 60kg tom), 4 justerbara bänkar för de fria vikterna, 3 bänkpressar, 2 cablecross.

Stort urval av andra maskiner, och Hammerstrenght-maskiner på hela övervåningen.

(Annars har du modegymmen, nJoy, Sportcenter etc som kostar skjortan och som kräver dresscode.. (haha skämt och sido)

65 kilos hantlarna vet jag finns också :naughty:

Steppen1983
2007-08-22, 00:19
Blir nog bra det där Samme ponken, folk har ju tipsat för fullt, bara testa dig fram o se vilket som liknar hemmaplan bäst :).

Headhunter
2008-01-15, 22:47
för mycket folk på ökk, får aaaaalltid vänta på maskin eller bänk/hantlar.
www.oksf.se
eller så har universitetet ett eget bra gym.

träna på andra tider;)

Ökk Bästa gymmet istan om du vill ha Byggargym, störst hantlar istan också 75kg bra med yta för mark o knäböj med mera

Headhunter
2008-01-15, 22:49
finns även ett bra privat gym men då måste du känna någon som tränar där som fixar in dig ;)

Johannes Eshak
2008-01-16, 20:05
träna på andra tider;)

Ökk Bästa gymmet istan om du vill ha Byggargym, störst hantlar istan också 75kg bra med yta för mark o knäböj med mera

ja precis bästa gymet men alltid fullt! träna andra tider blir svårt då man som de flesta andra har ett 8 timmars dagtids jobb!

BallPythoN
2008-09-18, 04:48
Tänkte höra med er vad det är för gym som ligger vid tågstationen i örebro? Blev rekomenderad att titta in på det när jag flyttar upp. Någon som vet vad det är för gym?

priest__88
2008-09-18, 06:22
I 3 säger jag bara!...alltså örebro kampsport förening!

Dom har lika har lika tunga hantlat som på ÖKK(72 LR 75 KG),dom har ett bra utbud av hammermaskiner + att det är oftast typ jag och 4 andra där!alltså det är oftast LITE folk!

Janpeter Sangborn
2008-09-18, 06:52
Tänkte höra med er vad det är för gym som ligger vid tågstationen i örebro? Blev rekomenderad att titta in på det när jag flyttar upp. Någon som vet vad det är för gym?

Du menar med säkerhet Björnfots gym. Skicka honom ett pm (Ulf Björnfot). Litet, men skitbra.

Johan Ederer
2008-09-18, 07:32

Provtränade där förra veckan och måste säga att jag gillade gymet skarpt! som JP skrev, litet men där finns precis ALLT man behöver, skön musik i högtalarna och en riktig old school hardcorekänsla:smile-tb:

Ligger några bilder i min blogg. johan.ederer.blogg.se från det gymet fall du e nyfiken hur det såg ut!!!

MVH:)

Amark76
2008-09-18, 13:21

Bästa gymmet i stan, helt klart. Som alla säger, snacka med Uffe.

i3 är nog de sämsta, har inget ställe att köra knäböj/mark på.

priest__88
2008-09-18, 13:30
Hur stor e du egentligen?Inget ställe att köra mark på??

Det är la bara å ställa sig i ett hörn

Monsterbiceps
2008-09-18, 13:35
Det är ju för att dom håller på att flytta om. För nån vecka sen fanns det till både mark och böj. Det är nog snart fixat.

priest__88
2008-09-18, 13:36
Är det någon här som tränar där??

Monsterbiceps
2008-09-18, 16:26
Är det någon här som tränar där??

Kommer precis från ett pass därifrån. Det är inte lika hardcore som t.ex. ÖKK men när mark- och böjgrejset kommer på plats igen finns allt jag behöver. Nästan aldrig trångt och nu är det öppet 05.30-24.00 alla dagar tror jag.

priest__88
2008-09-18, 17:08
haha ja komm precis därifrån nu jag me!

Amark76
2008-09-18, 18:03
Hur stor e du egentligen?Inget ställe att köra mark på??

Det är la bara å ställa sig i ett hörn

Det är inte så populärt att ställa sig och köra mark i bänkpress-rummet, disco-killarna blir lite små putt då. Funkar inte riktigt i hantel-rummet heller, massa katate-kids som springer runt och snubblar på stänger och vikter. :doh:

Och knäböj? Vart ska jag köra de? Lyfter du upp stången med vikterna på från golvet till mig? Nej, nej. Jag undrar hur de ska lösa det där.

Finns inte plats till något av de där nere, kanske blir mark/knäböj där uppe?
Riktigt sega är de iallafall, viktigaste övningarna fixar de sist. :nono:

priest__88
2008-09-18, 18:24
Jo ja kan hjälpa dig å lyfta upp den!

Men visst fan e det trist, men dom kommer nog att lösa det,hoppas ja

Monsterbiceps
2008-09-18, 19:09
haha ja komm precis därifrån nu jag me!

haha vad världen är stor :D tror vi träna samtidigt då

priest__88
2008-09-18, 19:13
HAAH visst är den :)

Monsterbiceps
2008-09-18, 20:51
Det är inte så populärt att ställa sig och köra mark i bänkpress-rummet, disco-killarna blir lite små putt då. Funkar inte riktigt i hantel-rummet heller, massa katate-kids som springer runt och snubblar på stänger och vikter. :doh:

Och knäböj? Vart ska jag köra de? Lyfter du upp stången med vikterna på från golvet till mig? Nej, nej. Jag undrar hur de ska lösa det där.

Finns inte plats till något av de där nere, kanske blir mark/knäböj där uppe?
Riktigt sega är de iallafall, viktigaste övningarna fixar de sist. :nono:

Jag tror att trappan ska slängas ut och då blir det lite mera plats.

hemligt
2008-09-18, 21:04
Kört en del på I3 också. Gillar hammer-maskinerna och gymlecogrejerna samt att det finns hantlar så det räcker.
Minus är att det inte går att köra riktiga böjar i powerracket pga det är för höga stopp, markytan är jävligt ojämn så du drar snett och enligt mig är det mycket folk (är bortskämmd på mitt gym med lite folk)

priest__88
2008-09-18, 21:06
A trappan skall bort,tror att de skulle blivanliga lägenheter där över!...Bostadsrätter skulle det bli .....

Är det mycket folk??...från när dom öppnar fram till typ halv fem är det jy typ max 8 pers!

jocke
2008-09-18, 22:22
Ligger Gällöfsta inärheten av Örebro?

BallPythoN
2008-09-18, 22:58
oj. Tack för alla svaren. Ska direkt springa in och ta en titt på bilderna.

gluteus maximus
2009-01-29, 10:49
Numer finns både knäböj ställning och nybyggt markpodie på Öksf (Örebro kampsportförening)öppet 05.00-24.00 alla dagar bast bra omkl och bästa maskinparken i stan .
Dock ganska mkt folk numer om man kör kvällstid.
Men som sagt Örebros lätt bästa träninsställe numer.
Hammer foreever säger jag bara vilka maskiner.

sebbeboy
2009-01-29, 11:22

Där stannade jag och tränade när jag var på genomresa.
Gillar de gymmet :smile-tb:

Krush
2009-01-30, 17:37
Ingen som vet något om Universitetets gym? Blir eventuellt en flytt till Örebro i höst så kan va bra att veta lite :smile-tb:

Headhunter
2009-01-30, 20:14
Ingen som vet något om Universitetets gym? Blir eventuellt en flytt till Örebro i höst så kan va bra att veta lite :smile-tb:

k¨ör på Ökk stans bästa gym,,, hands down

John_27
2009-01-31, 01:46
k¨ör på Ökk stans bästa gym,,, hands down
Nix,apsolut ett av Sveriges sämsta gym(ökk), i3 bästa.Inte i Sverige då,men i lilla Örebro.

xsmall
2009-01-31, 11:43
Både i3 och ÖKK är två riktigt bra gym! Men som Johannes skrev så får man alltid vänta jätte läääääänge på att något ska bli ledigt på Ökk:(

Sen har ju i3 massa grymma hammermaskiner;P Plus massa olika kampsporter om du är intresserad av sånt..!?!

faust
2009-01-31, 13:19
ÖKK totalt värdelöst.. man får ta kölapp för att få träna på vissa stationer/maskiner osv..

allt är upptaget hantlar stänger bänkar all kölapp till det med i3 klart bäst...

Headhunter
2009-01-31, 13:54
ÖKK totalt värdelöst.. man får ta kölapp för att få träna på vissa stationer/maskiner osv..

allt är upptaget hantlar stänger bänkar all kölapp till det med i3 klart bäst...

störts först är de inte så:) nee men vadå de är ju bara att ta för sig o träna på andra tider, ÖKK störst utbud av vikter o I3 nej tack,

Bergh
2009-01-31, 18:21
Verkar va bra drag i den här tråden, så passar på att fråga, någon som vet ett "hardcore" gym i centrala stockholm?

John_27
2009-01-31, 20:33
Verkar va bra drag i den här tråden, så passar på att fråga, någon som vet ett "hardcore" gym i centrala stockholm?

Delta gym,halv centralt:emo-thumb

faust
2009-01-31, 20:40
Håll er till topic det handlade om örebro o inte fjollträsk

Dementis
2009-01-31, 21:01
oksf är ett ruskigt bra gym enligt mig.

har tränat på universitetet med, inget kul ställe alls tycker jag. trångt samt sjukt varmt på sommaren.

Johannes Eshak
2009-01-31, 23:05
störts först är de inte så:) nee men vadå de är ju bara att ta för sig o träna på andra tider, ÖKK störst utbud av vikter o I3 nej tack,

Nej R, I3 är bättre än ÖKK nu för tiden, speciellt för byggare. Nuff said!

Sen kan inte alla välja och vraka på sina träningstider. Träning är en hobby som anpassas utefter jobb, familj mm.

faust
2009-02-01, 12:49

Sen kan inte alla välja och vraka på sina träningstider. Träning är en hobby som anpassas utefter jobb, familj mm.

Så sant så kommun ägda gym suger på sommaren jävla öppettider...

i3 har ju super tider.

lurkern
2009-02-02, 01:45
i3 har ju bästa tiderna i stan! 06.00-00.00 dygnet runt även på helger. de har ordnat så att man använder fingeractryck för att ta sig in, bara komma dit när man vill och sätta fingret vid dörren och knalla in. finns även gott om maskiner och vikter, verkar dock ha försvunnit en hel del sedan de tog bort övervåningen? :

gluteus maximus
2009-02-02, 09:44
Nejdå alla maskiner som fanns på övervåningen finns kvar dom har ju byggt om hela undervåningen ju.
Dessutom fler chinsräcken .
Klart Örebro bästa gym men visa tider väldigt mkt folk fast dom har öppet 05.00-24.00 varje dag året om.

i3 har ju bästa tiderna i stan! 06.00-00.00 dygnet runt även på helger. de har ordnat så att man använder fingeractryck för att ta sig in, bara komma dit när man vill och sätta fingret vid dörren och knalla in. finns även gott om maskiner och vikter, verkar dock ha försvunnit en hel del sedan de tog bort övervåningen? :

Headhunter
2009-02-02, 13:51

jasså de har jag missat att dom har tagit bort,
får packa väskan o dra dit för ett gäst pass ;)

lurkern
2009-02-02, 14:28
Klart Örebro bästa gym men visa tider väldigt mkt folk fast dom har öppet 05.00-24.00 varje dag året om.

ah, känns bara som att vissa saker är borta =) jag hänger alltid till där runt klockan 21.00-00.00, helt underbart ensamt. bara de tider som alltid är överfullt på gym som är jobbiga, dvs mellan 16.00-18.00. men bor man nära är det ju lätt att undvika dessa såvida man inte har en annan sysselsättning som hindrar en

Pridge
2009-02-02, 15:46
Förstår inte varför alla gnäller så på ökk. Tycker aldrig man får vänta, kan va ibland vid Cable crossen, annars e de ju bara o tuta o köra.

// Richard

Monsterbiceps
2009-02-02, 16:36
jag har varit och provkört några pass på ökk och tycker att det är skön känsla på gymmet där. bara kört på udda tider på helgen så jag kan inte uttala mig om det är trångt.

lurkern
2009-02-03, 15:08
som sagt, alla gym har ju en rusningstid runt 16.00-18.00 snåret. bortser man från dessa tider skulle jag nog ärligt talat föredra ÖKK då det finns många fler möjligheter. dock trivs jag väldigt bra med i3's maskiner och vikter och plats och framför allt de otroliga öppettiderna. en annan sak man bör tänka på är ju att ta ett gym som är relativt nära så det blir lättare att anpassa träningen efter livet snarare än tvärtom, och ser man på på hur i3 och ökk ligger på varsin del av stan så känns det som ett självklart val att välja det som är närmast :)

Headhunter
2009-02-06, 14:04

Pga :)?