handdator

Visa fullständig version : Bra träningsprgram??

_Togga_
2005-12-03, 16:48
Jag måste ha ett bra träningsprgram snabbt!!?? Finns det nån som har ett bra träningsprogram för hemma bruk?? Jag har enbart 2 hantlar o en skivstång.. Så jag tänkte mej lite övningar utan kablar o bänkar.. Ha ni några bra övningar??

Joachim Johansson
2005-12-03, 17:16
Kan ju bli svårt att träna tex bröst, utan bänk. Men annars är det väl bara att köra så mkt man kan utan andra redskap.

Trapz: Skivstångs-shrugs
Främre-axlar: Militärpress
Utsida-axlar: Hantellyft i sidled
Bakre-axlar: Framåtlutande hantellyft i sidled
Biceps: Hantel och skivstångscurl
Triceps: Frensh press med hantel / stång
Rygg: Marklyft och skivstångsrodd
Ben: Knäböj
Mage: Crunched med vikt

För att kunna träna bröst då så får det väl bli armhävningar!

:)

_Togga_
2005-12-03, 17:22
Okej. Jo det e ju lite tufft nu när jag är utan bänk. Nått som jag har grymt svårt med är översida bröst. När jag kör vanlig basövning på bröst så bli det ju gamla hederliga armhävningar. För just i detta tillfälle så ha jag svårast med bröst. Så just nu håller jag på att bygga upp yttre delen på bröstet och övre partiet. Får tacka för tipsen! :)

Joachim Johansson
2005-12-04, 12:19
Okej. Jo det e ju lite tufft nu när jag är utan bänk. Nått som jag har grymt svårt med är översida bröst. När jag kör vanlig basövning på bröst så bli det ju gamla hederliga armhävningar. För just i detta tillfälle så ha jag svårast med bröst. Så just nu håller jag på att bygga upp yttre delen på bröstet och övre partiet. Får tacka för tipsen! :)

Inte så säker på om man kan specificera sig på olika delar av pecsen, med hjälp av vanliga armhävningar. Visst, kanske om du lutar olika osv.

Lycka till anyway! :smile-tb:

hubas
2005-12-04, 20:36

Du kan ju testa att slänga upp benen på en stol eller bord för att få lite lutning på kroppen och se om du tycker att det tar bättre.

gabriel
2005-12-05, 21:49
det e väl bara att komma på nåt själv...
jag brukar dock inte ha med nån axelövning för axlar e ändå med i nästan alla övningar :P

men visst kör militärpress o sånt när du ändå bara har hantlar och stång :D

marklyft e bra..

gabriel
2005-12-05, 21:50
så tycker jag man får bättre kontakt med enarms hantelrodd än med skivstång :P